Előadók, demonstrátorok


William Baddeley


Will Baddeley autodidakta, önképző bonsai művész, 1997-óta gyakorolja a bonsai művészetét. Mindig kedvelte a természetet, az erdőket, de különösen a fákat. Will akkor csatlakozott a nemzetközi bonsai élethez, mikor 2002-ben ő képviselte az Egyesült Királyságot a franciaországi Trevarez-ban, az Új Tehetségek Versenyén, ahol 3. helyezést ért el. Will minden fajta fával dolgozik, de előnyben részesíti az őshonos brit és európai fajokat. Ezt a szenvedélyét mutatja meg alakításaiban, és készít természethű bonsai-okat. Jelenleg is oktat bonsai alakítást az Egyesült Királyságban és Európában, illetve workshop-okat tart saját otthonában, Suffolkban. Will szenvedélye, és az őshonos fajok iránti szakértelme világosan megmutatkozik minden munkájában.

Valentin Brose


Valentin Brose az első bonsai fáját 11 éves korábban kapta. Fiatal korábban már érdeklődött a természet és a növények iránt. A 3 éves tanoncidőt (2008-2011) Japánban, a jól ismert Kunio Kobayashi bonsai mester mellett töltötte a Shunka-En nevű bonsai kertészetben. Mielőtt Japánba utazott, három évet egy németországi kertészetben dolgozott.

Visszatérése óta egész Európában és Japánban dolgozik. "A bonsai számomra az érzéseimet és a természet szeretetét kifejező tökéletes eszköz"

Gyöpös Viktória


A Kitsimono műhely elődje 2009-ben kezdett foglalkozni - eleinte csak - bonsai kerámiák készítésével. A műhely 2012- ben vette fel a Kitsimono nevet, amikor is két tagja együtt kezdett dolgozni. Mára már nem csak bonsai és kusamono kerámiák készítésével, hanem kerámia tenpai figurák készítésével és wallscroll, kakejiku (japán tekercskép) készítéssel is foglalkoznak. A műhely tagjai, Gyöpös Viktória és Tirpák Bálint a Mono no aware art, a tradicionális japán kultúra, az európai rétegtrendek és a szubjektív irreguláris művészet nyújtotta lehetőségek közt fuzionáló alkotásokat hoznak létre. Képzőművészként tevékenykedve, de csónin szellemiségben gondolkodva alkotnak és tevékenykednek. Munkásságuk impresszív inspiráltságát erőteljes konceptualitás fogja össze, művészetük tárgyakban történő újjászületése minden esetben lehetőségeket teremt az intuitív felhasználhatóságra és a funkció továbbgondolhatóságára - teret hagyva a kizárólag gyűjtői szempontok szerinti műélvezőknek.

A műhely folyamatos kísérletezéssel keresi az európai művészettörténet japán kultúra által életre hívott emlékei és a ténylegesen japán művészet közötti átjárhatóságot ill. redundanciát. A műhely meghatározó művészeti koncepciója tárgyi monoteizmusa, a megismételhetetlen, kézzel készült dolgok létrehozása, a megismételhetetlenségből születő értékekbe vetett hit.

A Kitsimono műhely alkotójaként sumi-e festmények és japán tekercsképek, kakejikuk készítésével foglalkozik. A bonsai és kusamono művészetének gyakorlója.

Andrea Melloni


Németországban, Berlinben élek, ahol saját kertészetem van. 1975-ben születettem, és már 1989 óta gyakorlom a bonsai művészetet. 17 évesen inasként kezdtem dolgozni egy jól ismert olasz bonsai faiskolában, itt folytattam a tanulmányaimat 1996–ig. Miután megnyertem a regionális fiatal tehetségek versenyét 1996-ban, szerződést írtam alá egy yamadori-ra szakosodott bonsai kertészettel Olaszországban, ahol nyolc évig dolgoztam, és fákat készítettem elő európai faiskolák és gyűjtők számára. Ezek mellett részt vettem a legtöbb európai eseményen hivatásos bonsai-osként.

Bonsai tanulmányaimat tovább folytattam, miközben nemzetközi szinten is folyamatosan dolgoztam, és időközben képzőművészetet is hallgattam.

1998-ban megnyertem a BCI elnök kiemelkedő bonsai alakításért járó kitüntetését és az UBI _EBA / ESA kongresszus során közzétették a cikkemet a BCI magazinban. Még abban az évben beválasztottak az UBI- Olasz Bonsai Tanárok jegyzékébe.

2002-ben Németországba költöztem, ahol sikeresen léptem be a Nemzeti Tanári jegyzékbe.

2006 óta saját bonsai faiskolát vezetek, ahol intenzív oktatási tevékenységet folytatunk nemzeti és nemzetközi szinten.

2007 óta vagyok tanára és művészeti igazgatója a Progetto Futuro Bonsai iskola németországi szervezetének, amely a legfontosabb európai bonsai iskolák egyike.

1997 óta számos európai kiállításon vettem részt előadóként és kiállítóként, többek között:

  • Európai Bonsai kongresszus Arco 2000-ben,
  • Gingko Bonsai díj 2001
  • 2001-ben World Congress Bonsai Németországban
  • EBA Kongresszus Trevarez 2002-ben
  • Noelander’s Trophy-n rendszeresen
  • Bonsai Triennal (több eseményen), német és olasz kongresszusokon (több eseményen).

Munkáimat rendszeresen közzéteszik Németországban és európai szinten is.

A munkámat az évek során számos díjjal honorálták, köztük:

  • BCI Kiváló Bonsai Design Fermo európai kongresszusa 1998
  • Aranyérem a német nemzeti kongresszuson 2009-ben
  • Aranyérem a német nemzeti kongresszuson 2011-ben
  • Bronzérem & zsűri díj 2010-ben és 2012-ben
  • A legtermészetesebb kiállított fa a német / európai kongresszuson 2011-ben.
  • Egy fám elnyerte az Év fája címet a 2012-es év folyamán a Szlovák Nemzeti Kiállításon.

Több nemzetközi eseményre kaptam rendszeresen meghívást demonstrátorként (Olaszország, San Marino, Kína, Franciaország, Belgium, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Svájc).

A legfrissebb eredményeim:

  • Fődemonstrátori szerep a Bonsai Triennálén 2013-ban Lengyelországban,
  • Egy fám folyamatosan a berlini japán nagykövetségen van kiállítva
  • 2013-ban önálló kiállítást és bemutatót rendeztem düsseldorfi Bonsai Múzeumban.
  • Fődemonstrátori szerepet kaptam a Bonsai Világkongresszuson (WBFF) a kínai Jintanban.

Chiara Padrini


A bonsai iránt 1988-ban kezdett aktívan érdeklődni, és a suiseki iránt 1990-ben. Ő az első olasz, aki bekerült az EBA (Európai Bonsai Egyesület) igazgatóságába, ő volt a pénztárosa 1991-1994 között.

BCI nagykövet, 2003 ban választották igazgatóvá a BCI (Bonsai Clubs International) szervezetben, ő felel a suiseki-t érintő témákért Európában.

2009-ben ő is tagja a FELAS irányelv fórumnak (latin-amerikai Suiseki egyesület). Számos kiállítást szervezett Olaszországban, és részt vett az első európai kongresszuson Torinóban 1990, ahol Masahiko Kimura volt a díszvendég.

Alapító tagja több bonsai és suiseki klubnak és egyesületnek, és hozzájárult ahhoz, hogy az IBS nevű szervezet felálljon ( Bonsai és Suiseki Oktatók Nemzeti Kollégiuma), ahol az elnöki szerepkört is betöltötte 1991-2005 között, majd 2007-től ismét. Az IBS etikai és didaktikai bizottságot vezeti.

Az Olaszországban, Saint Vincentben megrendezett első világkongresszus szervező bizottságának elnöke lett (2008. szeptember 24-28).

2009-ben a Bonsai és Suiseki világában végzett munkája elismeréseként aranyérmet kapott másik 20 személlyel együtt a Puerto Ricoban tartott World Bonsai Barátság Szövetség kongresszusán.

Papp Sándor


Papp Sándor a Balaton mellett született, vendéglős családba. A növények szeretete már gyerekkorában megmutatkozott. Nagyapja erdészként dolgozott, és ez komoly hatással volt a későbbi érdeklődésére, a fák és az egyéb növények iránt. Később a Pilis hegységben élt, így állandó kapcsolatban volt a természettel. A bonsai iránti érdeklődése már tizenéves korábban megmutatkozott, az alapokat öntanulással sajátította el. Találkozása Kóos Andrással (aki a magyarországi bonsai kultúra elterjesztésének úttörője volt), mélyítette az addig megszerzett tudást. Később egy kertészetben dolgozott, majd munkát vállalt az első magyarországi Bonsai Studiónál. Számos alakítási bemutatót tartott Európa sok fontos kiállításán.

Bonsai kedvencei: borókák, fenyők, shohin bonsaiok.

Rácz György


Születtem 1951. március 13-án Tarjánban Magyarországon. Iskoláimat befejezve épületgépészeti munkákat végeztem. 1990 óta főállásban épületgépészeti vállalkozó vagyok. 1983 óta foglalkozom bonsaiokkal, bonsai alakítással. 1996 óta tagja vagyok a Budapesti Egyetemi Bonsai klubnak, 2004-től alelnöke. 1999 óta tartok kiállításokon demókat, alakítási bemutatókat és évente több alkalommal veszek részt bonsai kiállításokon, külföldön és belföldön egyaránt. 2001 óta minden évben állítok ki bonsait a Nyitrai Nemzetközi Kiállításon és tartok alakítási bemutatót immár 14 éve, továbbá az alábbi kiállításokon is részt vettem.

2006 EBA kongresszus Ksiaz Lengyelország

2007 Nemzetközi Kiállítás Alitus Litvánia

2008 EBA kongresszus Bécs Ausztria

2012 Nemzetközi Kiállítás Vilnius Litvánia

2015 EBA kongresszus  Vilnius Litvánia

Bonsai kertemben főként jamadori példányokból kialakított gyűjtemény látható, köztük sok 100 évesnél is idősebb példánnyal. Továbbá számtalan alakítás alatt álló demónak és előanyagnak szánt jamadori.

Edoardo Rossi


Edoardo Rossi Padovában született 1960 december 12-én. 1983-ban szerzett diplomát oboa szakon, a "C Pollini" konzervatóriumban Padovában Ugyanebben az évben kezdett szólókarrierbe nemzetközi szinten fontos zenekarokkal és kamara csoportokkal. 1985-ben fordult az érdeklődése a bonsai iránt. Elkezdett egyre több információt gyűjteni erről a művészetről és hobbiról, és jelenleg is különböző szinteken tanul a legjobb tanároktól. 1992-ben részt vett egy kurzuson a "Bonsai Művészeti Iskola" kurzusán, ahol Hideo Suzuki volt a tanára és itt szerzett diplomát 1999 októberében. 1987-ben lett az egyik alapító tagja az "Associazione EUGANEA del Bonsai" szervezetnek,, amelyben jelenleg a művészeti és tanítási témákért felel. 1995-ben megnyerte a Monacóban (Montecarlo) megtartott "Európa új tehetsége" nevű versenyt ("Nuovo Talento Europeo"). Alapító tagja és alelnöke a "Nippon Bonsai Sakka Kyookai Európában" nevű szervezetnek. Jelenleg szakmai munkája teljesen a bonsai világához kapcsolódik, kiállításokat és oktatásokat szervez Olaszországban és Európában is, illetve egy nyilvános bonsai kertért felel.

Nik Rozman


1991 –ben született és az első bonsai-t 10 évesen kapta ajándékba. Sok bonsai műhelymunkához és bonsai alakítási bemutatóhoz csatlakozott, ahol sok ismert mestertől szerzett meg ismereteket, mint például Adriano Bonini, Horst Krekeler, Vaclav Novak, Enrico Savini.

Nik mostanára már 13 éve foglalkozik ezzel a művészettel, és sok rendezvényen részt vett saját fáival, amelyek számos díjat és kitüntetést nyertek Európában.

Nik hisz abban, hogy helye van a bonsai életben, mint oktató, ahol eddig megszerzett tudását át tudja adni képzéseken és alakítási bemutatókon keresztül.

Schmidt Gergő


14 éves korom körül kezdtem el foglalkozni a Bonsai művészettel, melyben nagy segítségemre volt az Egyetemi Bonsai Klub és az, hogy elhatároztam, mindent tudni szeretnék a fák működéséről. Néhány évvel később kitűnő eredménnyel szereztem meg a kertész technikusi bizonyítványt. Az évek során sajnos voltak megszakítások, újrakezdések, de 2008 óta zavartalanul gyakorolhatom, tanulhatom faiskolámban a növények alakítását, gondozását. A sok tanulás meghozta a gyümölcsét, hiszen 2015 májusában első helyezést értem el a Magyar Bonsai Szövetség országos tehetségkutató versenyén, a New Talent Contest-en, mellyel azt a megtiszteltetést kaptam, hogy részt vehettem Vilniusban az európai New Talent versenyen. Örömmel éltem a lehetőséggel, ami végül sok gratulációval, színes élményekkel és nem utolsó sorban új barátokkal gazdagított. Sikereimről több újságcikk is megjelent a The Budapest Times magazinban. Mikor nem a Bonsai-okkal foglalkozom, kerteket építek és skótdudálok, ami szintén egy régi szerelem.

Tirpák Bálint


A Kitsimono műhely elődje 2009-ben kezdett foglalkozni - eleinte csak - bonsai kerámiák készítésével. A műhely 2012- ben vette fel a Kitsimono nevet, amikor is két tagja együtt kezdett dolgozni. Mára már nem csak bonsai és kusamono kerámiák készítésével, hanem kerámia tenpai figurák készítésével és wallscroll, kakejiku (japán tekercskép) készítéssel is foglalkoznak. A műhely tagjai, Gyöpös Viktória és Tirpák Bálint a Mono no aware art, a tradicionális japán kultúra, az európai rétegtrendek és a szubjektív irreguláris művészet nyújtotta lehetőségek közt fuzionáló alkotásokat hoznak létre. Képzőművészként tevékenykedve, de csónin szellemiségben gondolkodva alkotnak és tevékenykednek. Munkásságuk impresszív inspiráltságát erőteljes konceptualitás fogja össze, művészetük tárgyakban történő újjászületése minden esetben lehetőségeket teremt az intuitív felhasználhatóságra és a funkció továbbgondolhatóságára - teret hagyva a kizárólag gyűjtői szempontok szerinti műélvezőknek.

A műhely folyamatos kísérletezéssel keresi az európai művészettörténet japán kultúra által életre hívott emlékei és a ténylegesen japán művészet közötti átjárhatóságot ill. redundanciát. A műhely meghatározó művészeti koncepciója tárgyi monoteizmusa, a megismételhetetlen, kézzel készült dolgok létrehozása, a megismételhetetlenségből születő értékekbe vetett hit.

A Kitsimono műhely alkotójaként kézzel épített, kézzel mintázott és faragott bonsai, kusamono, ikebana és gasztro kerámiák alkotója. A bonsai és kusamono művészetének gyakorlója és teoretikus bloggere.